Yazar "Toksoz, Seray" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Research On The Effect Of Istanbul Airport Technical Employees’ Motivation On Organizational Commitment(2023) Bostan, Ahmet Sabri; Toksoz, SerayIn order for organizations to achieve the goals they have set the commitment of individuals to their organization is very important. Organizations strengthen the loyalty of employees to the organization by respecting and accepting their culture, norms, and values, as well as employees' duties in the organization. Airport operators are called service operators. The most important factors which affect the quality of the services are the motivation of the employees and their commitment to the organization. Therefore, contemporary management approaches should investigate the factors that affect the motivation and organizational commitment of employees and find out the results. This study investigates the variables that influence the relationship between the motivation and organizational commitment of the technical electricity staff who work at Istanbul Airport. The method that was used in the research is the relational screening method which is one of the quantitative research methods. This screening method as “Motivation Scale” and “Organizational Commitment Scale” wereapplied for the technical staff of the Istanbul Airport between October 1, 2019 and November 10, 2019. It was found out that there are significant differences based on gender, marital status, age, education level, working time in the corporate, and position in terms of the motivation and commitment of the employees.Öğe Motivasyonun İşten Ayrılma Niyeti Üzerine Etkisi: Beş Yıldızlı Oteller Üzerinde Bir Uygulama(2021) Toksoz, SerayBu araştırmanın amacı, Türkiye’deki beş yıldızlı otellerde görev yapanların motivasyon düzeylerini belirlemek ve bunun işten ayrılma niyeti üzerindeki olası etkilerini incelemektir. Bu amaca ulaşmak içinçalışanlarla anket, insan kaynakları müdürleri ile ise yüz-yüze görüşmeler yapılmıştır. Anket çalışmasında kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu anlamda araştırma İstanbul ilinde bulunan 5 yıldızlı otellerde gerçekleştirilmiştir. Bu otellerden 5 tanesi seçilmiş olup araştırma bu otellerin özelindegerçekleştirilmiştir. 400 anket dağıtılmış olmasına rağmen toplamda 318 anket tam olarak doldurulmuşbir şekilde geri toplanmıştır. Katılımcıların motivasyon seviyelerini belirlemek için anketin ikinci bölümünde Gagne vd. (2010) tarafından geliştirilen “Çok Boyutlu İş Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır.Katılımcıların işten ayrılma niyetlerini ölçmek üzere Rosin ve Korabik’in (1991) geliştirdiği “İşten Ayrılma Niyeti Ölçeği” kullanılmıştır. Otel yöneticilerinin konuya bakış açılarını belirlemek için ise seçilen beş yıldızlı otellerin insan kaynakları departmanı müdürleri ile yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yüz-yüze görüşmeler için her otelden bir insan kaynakları yöneticisi hedeflenmiştir ve toplamda 5 yüz-yüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları göstermiştir kitoplam motivasyonun ve motivasyon alt boyutlarının otel çalışanlarının işten ayrılma niyetleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisi bulunmaktadır