Yazar "Takalak, Nejla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık işletmelerinde markanın oluşumunda sağlık personelinin işlevleri ve bir araştırma(İstanbul Esenyurt Üniversitesi, 2022) Takalak, Nejla; Gümüş, SeferGünümüzde sağlık işletmelerinde gerek küresel düzeyde gerekse ülke genelinde rekabetçi piyasa koşullarında kıyasıya bir yarış yaşanmaktadır. Sağlık işletmeleri bu rekabetçi piyasa koşullarında var olabilmek veya varlıklarını sürdürebilmek için markalaşma çalışmaları yapmak zorundadırlar. Gerek özel hastaneler gerekse kamu hastaneleri birer işletme olmaları nedeniyle markalaşma süreçlerini takip ederek gereken adımları atmaları markalaşma adına önem taşımaktadır. Markalaşma süreci içerisinde sağlık işletmelerinin müşteri konumundaki hastaların istek ve ihtiyaçlarını tespit etmeleri, hasta memnuniyetine önem vermeleri, sağlık hizmeti kalitesini ölçmeleri ve maksimum seviyeye çıkarmaları, sektördeki diğer sağlık işletmelerinden markalaşarak ayrışması gerekmektedir. Bu tez çalışmasında sağlık işletmelerinde marka oluşumunda sağlık çalışanlarının rolü araştırılmış olup araştırma çalışması için hastane yöneticileri, doktor, hemşire, ebe, laborant, teknisyen, yemekhane çalışanları, güvenlik görevlileri, temizlik personeli gibi hastane çalışanları ile 5'li likert ölçeğine göre hazırlanmış 54 sorudan oluşan anket çalışması yapılmıştır.