Yazar "Cantemir, Volkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid-19 Pandemi Sürecinde Zorunlu Uzaktan Eğitim Alan Öğrencilerin Teknoloji Kabulü ve Topluluk Hissinin Memnuniyete Katkısının İncelenmesi: KKTC Örneği(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2021) Gökal, Hüseyin; Cantemir, Volkan; Küçük, VesileBu çalışmada, çevrimiçi uzaktan eğitim gören öğrenciler açısından memnuniyetlerine katkıları topluluk hissi ve teknoloji kabul ölçeği kullanılarak araştırılmıştır. Çalışmada, ilişkisel ve betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Kullanılan ölçeklerin uygulandığı araştırma grubu, KKTC’de bulunan Uluslararası Kıbrıs Üniversitesinde 2020–2021 güz yarıyılında uzaktan öğrenim gören 406 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Veri analizi aşamasında kanonik korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi, çoklu aşamalı regresyon analizi ve betimsel istatistikler kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında SPSS 24 yazılımı kullanılmıştır. Elde edilen neticelere göre; öğrenci memnuniyeti ile topluluk hissi ve teknoloji kabulü arasında pozitif ve yüksek seviyede ilişki olduğu belirlenmiştir. Çevrimiçi öğrenme sistemlerinde duyuşsal değişkenin öğrencilerin, çevrimiçi uzaktan eğitim-öğretime yönelik memnuniyetlerinin öğrenmeleri açısından yararlı olduğu ortaya çıkmıştır. Duyuşsal, eylemsel ve algılanan kolaylık değişkenlerinin üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik memnuniyetlerine anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu saptanırken, algılanan yarar değişkeninin anlamlı fakat negatif bir etkisi saptanmıştır. Bu sonuca göre üniversite öğrencilerinin yüz yüze eğitimi daha yararlı gördükleri anlaşılmaktadır. Çevrimiçi öğrenme sistemlerinde duyuşsal değişken ve algılanan yarar boyutları, topluluk hissi ve kabul ölçeği boyutlarının memnuniyet boyutları ile ilişkisi incelendiğinde en yüksek değerleri veren değişkenler olduğu görülmüştür.Öğe Covid-19 Salgın Sürecinde Zorunlu Uzaktan Eğitim Alan Öğrencilerin Teknoloji Kabulü ve Topluluk Hissinin Memnuniyete Katkısının İncelenmesi: KKTC Örneği(2021) Gökal, Hüseyin; Cantemir, Volkan; Küçük, VesıleBu çalışmada, salgın süresince çevrimiçi eğitim gören öğrencilerin memnuniyetleri, topluluk hissi ve\rteknoloji kabul ölçeği kullanılarak araştırılmıştır. Çalışmada, ilişkisel ve betimsel araştırma modeli\rkullanılmıştır. Kullanılan ölçeklerin uygulandığı araştırma grubu, KKTC’de bulunan Uluslararası Kıbrıs\rÜniversitesinde 2020–2021 güz yarıyılında uzaktan öğrenim gören 406 üniversite öğrencisi oluşturmuştur.\rVeri analizi aşamasında kanonik korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi, çoklu aşamalı regresyon\ranalizi ve betimsel istatistikler kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında SPSS 24 yazılımı kullanılmıştır.\rElde edilen neticelere göre; öğrenci memnuniyeti ile topluluk hissi ve teknoloji kabulü arasında pozitif ve\ryüksek seviyede ilişki olduğu belirlenmiştir. Çevrim içi öğrenme sistemlerinde duyuşsal değişkenin\röğrencilerin, çevrim içi uzaktan eğitim-öğretime yönelik memnuniyetlerinin öğrenmeleri açısından yararlı\rolduğu ortaya çıkmıştır. Duyuşsal, eylemsel ve algılanan kolaylık değişkenlerinin üniversite öğrencilerinin\ruzaktan eğitime yönelik memnuniyetlerine anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu, algılanan yarar değişkeninin\ranlamlı fakat negatif bir etkisi saptanmıştır. Bu sonuca göre üniversite öğrencilerinin yüz yüze eğitimi daha\ryararlı gördükleri anlaşılmaktadır. Çevrim içi öğrenme sistemlerinde duyuşsal değişken ve algılanan yarar\rboyutları, topluluk hissi ve kabul ölçeği boyutlarının memnuniyet boyutları ile ilişkisi incelendiğinde en\ryüksek değerleri veren değişkenler olduğu görülmüştür.Öğe Decision Support Systems: A Content Analysis of Graduate Theses in Turkey(Akademik Bilişim Araştırmaları Derneği, 2021) Gökal, Hüseyin; Cantemir, Volkan; Adalıer, AhmetThis study aims to conduct a descriptive analysis and evaluation of graduate theses regarding decision support systems carried out between 1989 and 2020 in Turkey. The qualitative research methodology was applied, the theses were analyzed through the descriptive content analysis technique. Forty-eight graduate studies accessible from the national thesis center database of YÖK were included in the analysis. The theses were coded according to the date of publication, university, institute, department, degree level, the academic title of the thesis supervisor, thesis language, research methodology, research sub-areas. Graduate studies on DSS have increased in the last 15 years, and 42 studies have been conducted in the last 15 years. Selçuk University ranks first with the most studies on DSS. Half of the studies were carried out in the Institute of Science, and most of the studies that were produced in the universities were master's theses. Most supervisors were "Prof. Dr." titled faculty members. Most of the theses were written in Turkish, and primarily experimental studies were conducted. The business administration department produced most of the theses on DSS. Business and environment studies were the primary disciplines that produced theses. These were carried out in 7 institutes and 26 different departments. The findings of this study will guide other researchers who are willing to work in the decision support systems field.