Yazar "Şengel, Ümit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe COVID-19 İle İlgili Ölüm Kaygısının Seyahat Davranışına Etkisi(2020) Şengel, Ümit; Işkın, Merve; Genç, Gökhan; Çevrimkaya, MustafaDünya 2020 yılının ilk ayları itibariyle daha önce benzeri görülmemiş bir krizle karşı karşıya kalmıştır. 2019 yılının sonlarında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan yeni tip Koronavirüs (COVID-19) 2020 yılının ilk çeyreği itibariyle nerdeyse bütün dünyada bir küresel salgın haline gelmiştir. Geçmişte küresel salgın örnekleri olsa da, ulaştırma teknolojisinde yaşanan gelişmeler ve insan haraketliliğinin geldiği nokta salgının çok kısa bir sürede çok geniş bir alana yayılmasına neden olmuştur. Yayılma hızı ve sebep olduğu ölümler nedeniyle birçok ülke COVID-19 ile mücadele için bazı önlemler almaya başlamıştır. Yaşanan bütün bu gelişmeler insanları zihinsel ve fiziksel anlamda olumsuz olarak etkilemiş ve davranış kalıplarında değişikliklere neden olmuştur. Bu çalışmada pandemiyle ilgili ölüm kaygısının seyahat etme niyeti ve destinasyon ziyaret niyetine etkisinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Özellikle seyahat olgusu ile pandeminin yayılması arasındaki ilişki ve pandemi nedeniyle uygulanan seyahat kısıtlamalarının insanların seyahat ve turizmle ilgili davranış biçimlerini değiştirdiği düşünülmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre pandemiyle ilgili ölüm kaygısı seyahat ve destinasyon ziyaret niyetlerini etkilemektedir.Öğe MODERN TURİZMİN ÖNEMLİ SORUNLARI: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE TAŞIMA KAPASİTESİ(Karabük Üniversitesi, 2020) Işkın, Merve; Şengel, ÜmitBu çalışmada modern turizm hareketlerinin önemli sorunları olan sürdürülebilirlik ve taşıma kapasitesinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma için Maşukiye/Kartepe araştırma alanı olarak seçilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ise gözlem ve doküman incelemesi teknikleri kullanılmıştır. Hafta sonu iki ayrı gün ve hafta içi iki ayrı gün olmak üzere dört gün Maşukiye gidilerek gözlemler yapılmıştır. Bu kapsamda çevre, restoranlar, hediyelik eşyacılar gezilerek gözlenen sorunlar raporlanmıştır. Çalışma gözlem tekniğinin kullanılması araştırmacıları veri toplama sürecinin bir parçası haline getirmiştir. Bu durum bölgedeki bütün sorunların ve bu sorunların geleceğe olan olası yansımaların gözlemlenmesini sağlamıştır. Bu anlamda verilerin paydaşların bilgisi dışında alınmış olması, bu çalışmadaki tespitleri yansızlığı ve bölgedeki paydaşlara fikir vermesi noktasında değerli kılmaktadır. Bölgede yeni ürün ve hizmetler oluşturulurken çevre tahrip edilmektedir. Bölgedeki canlı yaşamının doğal dengesi de yapılan faaliyetlere bağlı olarak tehlike alındadır. Bölgenin genelinde bir bölgesel enflasyonun varlığı göze çarpmaktadır. Ayrıca özellikle gürültü kirliliği bölgedeki halkın rahatsız olmasına sebep olmaktadır.Öğe The Effects of Novel Coronavirus (COVID-19) on Hospitality Industry: A Case Study(2020) Şengel, Ümit; Çevrimkaya, Mustafa; Zengin, Prof. Dr. Burhanettin; Sarıışık, Mehmet; Işkın, MerveThis study aims to investigate the effects of the coronavirus epidemic on hospitality industry. Inthe study, evaluations were made by taking into consideration both the guest statistics and theopinions of the managers of the business. The analysis was done with the help of Excel andMAXQDA programs. As a result of the analysis, serious decreases were observed in both thegroup and individual sales in the overnight stay, income, incoming guests and occupancy rates ofthe business after the outbreak of the epidemic. The epidemic also affected the business in theshort term in terms of crisis management and psychology. This study is one of the field studiesshowing the repercussions of the coronavirus on tourism with the help of data. It also provides aninsight into how hospitality businesses are acting in such a crisis situation. Therefore, the work isconsidered to have an important place in the literature.Öğe Turizm Öğrencilerinin Mesleki Beklenti, Mesleki Bağlılık ve Meslek Değiştirme Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma(Kocaeli Üniversitesi, 2020) Şengel, Ümit; Zengin, Burhanettin; Işkın, MerveGeçmişten bugüne turizm endüstrisinde yaşanan gelişmelerle birlikte, turizm eğitimi veren kurumlarda da artışlar meydana gelmiştir. Ancak bu eğitim kurumlarını tercih eden öğrenciler zamanla bölüm veya meslek değiştirmeye yönelmektedir. Bu çalışmada, turizm öğrencilerinin mesleki beklenti, mesleki bağlılık ve meslek değiştirme eğilimlerinin belirlenmesi, bu kavramları belirleyen betimleyici değişkenlerin ortaya konması ve kavramların ilişki düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma tekniklerinin kullanıldığı mevcut çalışmada, veri toplama aracı olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Sakarya Üniversitesi turizm işletmeciliği bölümü öğrencilerinden elde edilen 320 anket analize tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre cinsiyet, yaş, ailede turizm eğitimi alan bireylerin olup olmaması ve ebeveynlerin meslekleri öğrencilerin turizm öğrencilerinin meslekleri ile ilgili beklenti bağımlılık ve değiştirme eğilimlerinde belirleyici olabilmektedir. Ayrıca bu üç kavram arasında belli düzeylerde korelasyonlar da tespit edilmiştir.Öğe Turizmde “Sosyal Mesafe” Mümkün Mü? Kamp ve Karavan Turizmi Bağlamında BirDeğerlendirme(2020) Şengel, Ümit; Genç, Koray; Işkın, Merve; Ulema, Sevkı; Uzut, İsmailCOVID-19 pandemisi Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkmış ve 2020 yılının ilk çeyreği itibariyle bütün dünyayı etkisi altına almıştır. Pandemi sürecinde bazı küçük yardımlaşmaların dışında çoğu ülke tek başına hareket etmiş ve pandemiyle mücadelede kendi yöntemlerini uygulamıştır. Pik noktası olarak ifade edilen ve virüse yakalanan yeni vakaların düşüşe geçtiği dönemden sonra ülkeler sosyal mesafe, maske ve hijyen gibi kurallarla “yeni normal” diye tabir ettikleri bir süreci başlatmışlardır. Hayatın bazı alanlarında özellikle sosyal mesafenin uygulanabilirliğiyle ilgili endişeler söz konusudur. Bu çalışmada önemli oranda yakın temasa dayanan insan ilişkilerinin hâkim olduğu turizm faaliyetlerinde “sosyal mesafe” kuralının uygulanabilirliğinin kamp ve karavan turizmi bağlamında kavramsal olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Kamp ve karavan turizmi COVID-19 pandemisinin yayılmasını önlemek için “sosyal mesafe” kuralına dikkat edilerek yapılacak önemli bir alternatif turizm çeşididir. Bu turizm çeşidinde konaklama faaliyetleri az sayıda kişi ve aile veya arkadaş çevresiyle sınırlı kalmaktadır. Ayrıca temel ihtiyaçların giderilmesinde kişilerin kendisi aktif rol oynamaktadır. Bu durum güven duygusunun gelişmesine bağlı olarak kamp ve karavan turizmine olan talebi artırmaktadır. Bu durum hem ulusal hem de uluslararası medya araçların sürekli gündem olmaktadır. Dolayısıyla seyahat firmaları bu yeni talebeb cevap verebilmek için alternatif ürünler geliştirmektedir. Benzer şekilde özellikle kapm bölgeleri yeni kurallara göre yeniden dizayn edilirken, Karavan şirketleri de yeni talebe göre reaksiyon göstemeye başlamıştır.Öğe Yiyecek-İçecek İşletmelerinin Menü Analizi ve Tüketicilerin Menü Beklentileri: Sakarya Örneği(2019) Sarıışık, Mehmet; Işkın, Merve; Şengel, ÜmitMenüler yiyecek içecek işletmelerinin ana faaliyet unsuru olan üretimlerinin müşteri ilekarşılaştığı ilk platformdur. Bu anlamda menünün iyi olması ve zengin bir içeriğe sahipolması müşteri memnuniyeti ve doğal olarak işletme karlılığı için son derece önemlidir.İşletmelerin menülerini pazar koşullarına uygun ve müşteri beklentilerini dikkate alaraktasarlamaları gerekmektedir. Menülerin şekil, görsellik, kalite, fiyat, temizlik ve renk olarakmüşterilerin beklentilerini karşılaması gerekmektedir. Tüketicilerinde yiyecek ve içecekişletmelerinde menü bağlamında en büyük beklentileri bunlardır. Çünkü menüler işletmeninküçük bir özeti olduğundan, işletmeye dair olumlu veya olumsuz algılamaların ilk başladığıyerlerden biridir. Bu çalışmanın amacı, kafelerin menülerinin incelenmesi ve tüketicilerinmenülerden beklentilerinin tespit edilmesidir. Çalışmanın üreticilerin mevcut durumunu vetüketicilerin beklentilerini ortaya koyması nedeniyle literatüre önemli bir katkı sağlayacağıdüşünülmektedir. Çalışmada nitel araştırma tekniklerinden yararlanılmıştır. Veri toplamaaracı olarak ise doküman incelemesi ve yapılandırılmış mülakatlardan yararlanılmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre menüleri yapısı, görselliği, tasarımı, temizliği, içeriği vetüketicilerden menülerden beklentilerine ilişkin önemli bulgular elde edilmiştir.