Yazar "Yalman, Fuat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid-19’a Yönelik Komplo Teorilerinin Aşı Tereddüdüne Etkisi: Aşı Tutumunun Aracı Rolü(Çağ Üniversitesi, 2022) Karagöz, Yalçın; Yalman, Fuat; Karaşin, Yusufİlk olarak 2019 yılının sonunda görülen ve 2020 Mart’ta pandemi ilan edilen covid-19 ile ilgili çeşitli komplo teorilerinin var olduğu bir gerçektir. Genel olarak bu teoriler, covid-19’un yapay olarak üretildiği, aslında böyle bir hastalığın var olmadığı, siyasi politika olarak ortaya atıldığı şeklindedir. Bu komplo teorilerinin varlığı da salgın hastalıkların elimine edilmesinde en önemli rolü oynayan aşılara karşı tereddüde neden olmaktadır. Bu da aşı tutumunu etkilemektedir. Tüm bu sebeplerden dolayı, covid-19’a yönelik komplo teorilerinin, aşı tereddütüne etkisinin, aşı tutumunun aracı rolünün ortaya çıkarılması bu çalışmanın amacı olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Düzce ilinde ikametini sürdüren ve aile hekimliği birimine en az 1 kez başvuru yapan 18 yaş ve üzeri 401 kişiye ulaşılmıştır. Bu kişilere yüz yüze anket uygulanmıştır. Çalışmanın verileri SPSS ve AMOS paket programları kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda modelin uyum sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Covid-19’a yönelik komplo teorileri ile aşı tereddütü arasında ilişkinin olduğu, aşı tutumunun da aracı rol oynadığı tespit edilmiştir.Öğe Hemşirelerin Teletıp Bilgisi ve Teletıp İstekliliği Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma(Muş Alparslan Üniversitesi, 2023) Karaşin, Yusuf; Yalman, Fuat; Karagöz, YalçınBu araştırmanın amacı, sağlık sisteminin önemli unsurlarından birisi olan hemşirelerin son zamanlarda kullanımı günden güne artış gösteren teletıpa ilişkin bilgi düzeyi ile teletıp istekliliği arasındaki ilişkinin bilimsel alanyazına kazandırılmasıdır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde kamu sağlık kurumlarında sağlık hizmeti sunumu gerçekleştiren hemşireler oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan anket yöntemi tercih edilmiştir (Etik Kurul Raporu: İstanbul Esenyurt Üniversitesi Girişimsel Olmayan Etik Kurulundan 18.04.2022 tarih ve 2022/04-4 nolu karar ile alınmıştır). Anketler hem çevrimiçi hem de yüz yüze yöntemle toplanmıştır. Araştırma kapsamına alınan hemşire sayısı 346 dır. Değişkenlere güvenilirlik analizi uygulanmıştır. Teletıp bilgisinin güvenilirlik katsayısı 0,914, teletıp istekliliği değişkeninin güvenilirlik katsayısı 0,883 olarak hesap edilmiştir. Ölçeğe ait genel güvenilirlik katsayısı ise 0,908 olarak bulunmuştur. Güvenilir olduğu tespit edildikten sonra demografik bulgularına göre araştırma verileri analize tabii tutulmuştur. Araştırmanın demografik bulguları alt değişkenlere ayrılarak da analiz edilmiştir. Araştırmada doğrulayıcı faktör analizini tespit etmek amacıyla Path (Yol) analizi uygulanmıştır. Yapılan analiz sonrasında araştırmada kullanılan modelin uyum değerlerinin iyi olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın iki değişkeni olan Teletıp Bilgisi ile Teletıp İstekliliği arasındaki ilişkiyi tespit etmek için ise korelasyon analizi uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucunda her iki değişken arasında istatistiki bir ilişkinin olduğu ve ilişkinin derecesinin de 0,608 olduğu tespit edilmiştir.Öğe Medikal Turizmde Hizmet Kalitesinin Hasta Memnuniyeti Ve Hasta Sadakatine Etkisi: Türk Diasporası Üzerinde Bir Araştırma(Toros Üniversitesi, 2022) Karagöz, Yalçın; Yalman, Fuat; Karaşin, YusufBu araştırmanın amacı, Hollanda Krallığında ikametini sürdüren ve Türkiye’den sağlık hizmeti almış olan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının (Hollanda’daki Türk Diasporası) aldıkları sağlık hizmetine yönelik hizmet kalitesinin, memnuniyet ve sadakat üzerinde etkisinin tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini Hollanda Krallığında ikametini sürdüren Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları oluşturmaktadır. 2021 yılı Hollanda İstatistik Biriminin verileri incelendiğinde Hollanda’nın çeşitli bölgelerinde 422.000 Türkiye Cumhuriyeti vatandaşının ikamet ettiği görülmektedir. Örneklem olarak ise daha önceden Türkiye’den sağlık hizmeti almış olan 400 birey araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan anket yöntemi tercih edilmiştir (Etik Kurul Raporu: İstanbul Esenyurt Üniversitesi Girişimsel Olmayan Etik Kurulundan 24.02.2022 tarih ve 2022/03-4 nolu karar ile alınmıştır). Anketler çevrimiçi yöntemle toplanmıştır. Araştırma kapsamındaki değişkenlere güvenilirlik analizi uygulanmıştır. Hizmet kalitesinin güvenilirlik katsayısı 0,969, hasta memnuniyeti değişkeninin güvenilirlik katsayısı 0,938, hasta sadakati değişkeninin güvenilirlik katsayısı ise 0,974 olarak hesap edilmiştir. Ölçeğe ait genel güvenilirlik katsayısı ise 0,982 dir. Güvenilir olduğu tespit edildikten sonra demografik bulgularına göre araştırma verileri analize tabii tutulmuştur. Araştırmanın demografik bulguları alt değişkenlere ayrılarak da analiz edilmiştir. Araştırmada doğrulayıcı faktör analizini tespit etmek amacıyla Path (Yol) analizi uygulanmıştır. Yapılan analiz sonrasında araştırmada kullanılan modelin uyum değerlerinin iyi olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın üç değişkeni arasındaki ilişkiyi tespit etmek için ise korelasyon analizi uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucunda hizmet kalitesinin hem memnuniyeti hem de sadakati etkilediği tespit edilmiştirÖğe MEDİKAL TURİZMDE HİZMET KALİTESİNİN HASTA SADAKATİNE ETKİSİNDE HASTA MEMNUNİYETİNİN ARACILIK ROLÜ(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2023) Yalman, Fuat; Karagöz, Yalçın; Genç, Gülşen; Karaşin, YusufBu araştırmanın temel amacı medikal turizmde sağlık hizmet kalitesinin hasta sadakatine etkisinde hasta memnuniyetinin aracılık rolünü tespit etmektir. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinde faaliyet gösteren ve sağlık turizmi tesis yetkinlik belgesi olan dört özel hastanenin Türk kökenli yurt dışında ikamet eden medikal turistler oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Toplamda 384 medikal turiste ulaşılmıştır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler yüz yüze anket tekniği ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS ve AMOS istatistik programları ile analiz edilmiştir. Hizmet kalitesinin hasta sadakatine etkisinde hasta memnuniyetinin aracılık ettiği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra hizmet kalitesi, hasta sadakati ve hasta memnuniyeti değişkenleri arasındaki ikili ilişkilerde yüksek korelasyonlar elde edilmiştir.