Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Hupal, Ali Fuat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Sağlıkta kalite standartlarına yönelik uygulamaların, sağlık çalışanlarının kalite algılarına etkisi (Amasya Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi örneği)
    (İstanbul Esenyurt Üniversitesi, 2019) Hupal, Ali Fuat; Tunç, İbrahim
    Günümüzde tıp ve teknoloji alanlarında yaşanan hızlı gelişmeler neticesinde sağlık kurumlarının da sürekli olarak bu yenilik ve gelişmeler ışığında değişim göstermesi gerekmektedir. Hızla artan rekabet koşulları sağlık kurum ve kuruluşlarının kaliteli sağlık hizmeti sunmasını zorunlu kılmaktadır. Sağlık hizmeti sunan kurum ve kuruluşlarda kaliteyi artırmak maksadıyla kalite standartları uygulamaları eksiksiz olarak yerine getirilmelidir. Sağlık kurum ve kuruluşlarının sunmuş oldukları sağlık hizmetleri kalitesinin iyi olması, sağlık hizmetlerinden yararlananların beklentilerini ne derecede karşıladığı ve sunulan hizmetin nasıl algılandığı ile doğrudan ilişkilidir. Bu sebeple sağlık hizmetlerinin daha etkin ve verimli sunumu ile hizmet kalite düzeyinin artırılması açısından bir iç müşteri olan sağlık çalışanlarının kalite algılarının ölçülmesi önem arz etmektedir. Bu çalışma, sağlık kurumlarında uygulanan sağlıkta kalite standartlarının, sağlık çalışanlarının kalite algılarına etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Sağlık hizmetleri sunumunun tüm aşamalarında yer alan, sağlık hizmetlerinden yararlanan dış müşterilerin memnuniyet düzeyine doğrudan etki eden sağlık çalışanlarının, sağlıkta kalite standartlarına yönelik uygulamaları nasıl algıladıkları değerlendirilmiş ve bağımsız değişkenlere göre nasıl farklılıklar gösterdiği incelenmiştir. Bu çalışma Amasya Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi' nde 01.05.2019-30.06.2019 tarihleri arasında yürütülmüştür. Çalışmanın evrenini, Amasya Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi' nde görev yapan diş tabibi, hemşire, idari personel, teknisyen-tekniker, destek hizmet personeli ve diğer meslek grupları dahil tüm personeller oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş olup evrenin tamamına ulaşılmıştır. Verilerin toplanmasında yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri "Sosyo-Demografik Veri Formu" (6 soru) ve (68 soru) "Kalite Algı Ölçeği" ile toplanmıştır. Elde edilen veriler (Statistical Package for the Social Sciences)SPSS V23 ile analiz edilmiştir. Ankete katılan çalışanların %46,9' u kadın, %53,1' i erkektir. Yönetim ve liderlik alt boyutunda yaşa göre anlamlı farklılık görülmüştür. Kalite eğitimi alt boyutunda unvan/göreve göre anlamlı farklılık görülmüştür. Ölçme ve değerlendirme alt boyutunda yaşa ve unvan/göreve göre anlamlı farklılık görülmüştür. Çalışan yararı alt boyutunda yaşa ve unvan/göreve göre anlamlı farklılık görülmüştür. Araştırmanın kalite algı ölçeği alt boyutlarında, kurumda çalışma süresine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Çalışanların hizmet kalite algılarında yaş, unvan/görev ve kurumda çalışma süresine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.(p<0,05)

| İstanbul Esenyurt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Zafer Mahallesi, Adile Naşit Bulvarı, No:1, Esenyurt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim