Yazar "Fidan, Yahya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe HELAL LOJİSTİK AÇISINDAN TÜRKİYE VE MALEZYA KARŞILAŞTIRMASI VE EKONOMİYE KATKI POTANSİYELİ(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Doğaner, Bükra; Fidan, YahyaLojistik süreçler, işletmelerin kârlılık sağlaması ve rakipleri karşısında rekabet avantajı kazanması için büyük öneme sahiptir. Büyümek ve uluslararası pazarda söz sahibi olmak isteyen işletmelerin güncel gelişmeleri takip etmesi, müşterilerin taleplerini analiz etmesi ve bu talebe en uygun şekilde cevap vermesi gerekmektedir. Dünya üzerinde hızla büyüyen ve gelecek vadeden sektörlere bakıldığında helal sektörü dikkat çekmektedir. Başta Müslümanların ihtiyaçlarına hitap ediyor olsa da günümüzde sağlıklı ve temiz içerikli olması itibariyle Müslüman olmayan kesim tarafından da helal ürün ve hizmetler tercih edilmektedir. Amaç: Helal ürünlerin üreticiden müşteriye ulaşıncaya kadar geçtiği aşamalar helal lojistik kavramıyla açıklanmaktadır. Malezya helal lojistik sektöründe yaptıkları çalışmalar ve yatırımlarla dikkat çeken ülke olmaktadır. Malezya’nın sektöre kattıkları diğer ülkeler için de örnek teşkil etmektedir. Türkiye’de ise hem helal sektörü hem de helal lojistik faaliyetlerinin gelişimi çok yenidir. Bu nedenle bu çalışmada helal lojistik açısından Malezya ve Türkiye’deki faaliyetler karşılaştırılarak Türkiye’nin geliştirmesi gereken noktalara değinilmiş ve helal lojistik süreçlerinin Türkiye ekonomisine katkı potansiyeline vurgu yapılması amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışmada konuya bir giriş yapılarak Malezya’da ve Türkiye’de yapılan akademik çalışmalar incelenmiş ve uygulamadaki çalışmalar kıyaslanarak nihayet konunun bütüncül bir değerlendirmesi yapılmıştır. Bulgular: Helal sektörünün Malezya ve diğer sektörde öncü ülkelerin ekonomilerine katkısı tespit edilmiştir. Türkiye de geç olmadan gerekli yatırımları yaparak sektörde iyi bir yere gelebilecektir. Özgünlük: Çalışma helal lojistik sektörünü detaylıca ele alması ve Türkiye’deki uygulamalarla kıyaslaması açısından farklılık arz etmektedir.Öğe Helal ve Sağlıklı Gıdanın Stratejik Halkası Olarak Helal lojistik(2021) Doğaner Duman, Bükra; Fidan, YahyaLojistik süreçler, işletmelerin kârlılık sağlaması ve rakipleri karşısındarekabet avantajı kazanması için büyük öneme sahiptir. Büyümek veuluslararası pazarda söz sahibi olmak isteyen işletmelerin güncel gelişmeleritakip etmesi, müşterilerin taleplerini analiz etmesi ve bu talebe en uygunşekilde cevap vermesi gerekmektedir. Dünya üzerinde hızla büyüyen vegelecek vadeden sektörlere bakıldığında helal sektörü dikkat çekmektedir.Giderek artan Müslüman nüfusunun ihtiyaçları ve sağlıklı olması gibinedenlerden ötürü tercih eden tüketicilerin yönelimleri helal ürünlere vehizmetlere olan ilginin artmasını sağlamıştır. Bu ilgiyi karşılamak üzerehelal endüstrisinde birçok sektör hizmet vermektedir. Helal gıdaların hammadde temininden başlayarak müşteriye ulaşıncaya kadarki tedarik zincirisüreçlerinde helalliğinin korunması ve riskli bir durumla karşılaşmamasıhelal lojistik hizmetleri ile sağlanmaktadır. Helal lojistik faaliyetleri gıdaürünlerinin üretim, depolama, taşıma, paketleme ve satış gibi lojistikaşamalarını kapsamaktadır. Bu çalışmada helal gıda sektörünün küreselboyutta analizi yapılarak stratejik bir öneme sahip olan helal lojistikfaaliyetlerinin önemine değinilmiştir. Helal gıda ticaretinde etkili ülkeler vebu ülkelerin lojistik stratejilerinden bahsedilmiştir. Geleneksel lojistikfaaliyetleri ile helal lojistik faaliyetlerinin ayrımı yapılmıştır. Dünyadan helallojistik uygulaması örnekleri anlatılarak Türkiye’nin durumu analiz edilmişve helal lojistik faaliyetlerinde gelişme gösterilmesi için önerilerdebulunulmuştur. Türkiye coğrafi konumu ve ideolojik yapısı itibariyle helallojistik faaliyetlerinin kar elde edilerek uygulanabileceği ülkelerin başındagelmektedir. Ancak yapılan araştırmalar sonucunda Türkiye’deki işletmelerin ve müşterilerin helal lojistik konusunda ilgisiz ve bilgisiz olduğugörülmektedir. Helal lojistik sertifikasına sahip tek işletme olduğu ve buişletmenin de helal sertifikasını belirli nedenlerden ötürü değerlendiremediği görülmüştür. Bu çalışma ile işletmelerin ve müşterilerin bilinçlendirilmesi sağlanarak Türkiye’nin helal lojistik sektöründe yerini almasını sağlamak amaçlanmaktadır.