Yazar "Emecen, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital Pazarlamada İnsan Sonrası: Sanal Etkileyiciler Üzerine Bir İnceleme(2024) Emecen, Merve; Paltun, Dilek; Akgün, Ahmet CanDijital pazarlama ile birlikte daha fazla kitleye ulaşabileceğini fark eden markalar bu yönde faaliyetlerini gerçekleştirmeye ağırlık vermiş ve aktif olabilecekleri çalışmalar sergilemeye başlamıştır. Bu açıdan markalar kitlelerle iletişim kurmanın değişik yollarını aramaktadırlar. Markalar, maliyetin en az olduğu ve en güvenli buldukları yolları tercih etmektedir. Dolayısıyla etkileyiciler sosyal mecralar üzerinde markaların pazarlama faaliyetlerini yürütebileceği etkili pazarlama araçlarından biri haline gelmiştir. Özellikle günümüzde metaverse teknolojisinin gelişimiyle yapay zekâ destekli “kurgusal’’ sanal etkileyiciler ön plana çıkmıştır. Gerçek aktörler gibi bilgiyi, deneyimleri ve içerikleri üreten sanal etkileyiciler, günümüzde tüketiciler için önemli kanaat önderlerine dönüşmüştür. Markalar ise çok sayıda takipçisi bulunan sanal etkileyicilerle hedef kitlesini etkilemeye çalışmaktadır. Sosyal medyada önemli bir kitleye hitap eden sanal etkileyiciler, dijital pazarlamada insan sonrası süreçte gerçek aktörler gibi içerikler üretmektedir. Bu çalışmada amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak seçilen ve Türkiye’nin ilk sanal etkileyicisi olan “Alara X’in” öncelikle Instagram gönderilerinin içeriği kategorize edilmiştir. Ardından takipçileri tarafından nasıl algılandığı ve etkileşim düzeyleri gönderi yorumları üzerinden analiz edilmiştir. Araştırmada dijital etnografi yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma özellikle Türk “kurgusal’’ sanal etkileyiciler özelinde sınırlı sayıda çalışma olmasından dolayı alana katkı sağlayacağı için önem taşımaktadır. Araştırmanın bulgularına göre Alara X’in genellikle kişisel paylaşımlarına yer verdiği Instagram hesabında farklı markaların ürün gamları ile de paylaşımlara yer verdiği görülmektedir. Aynı zamanda Alara X ile takipçileri arasında zaman içerisinde Instagram hesabındaki paylaşımların da artması ile diyalojik iletişim kurulduğu sonucuna varılmıştır.Öğe Kültürel Diplomasi Aracı Olan Hollywood Sinemasını Post-Truth Bağlamında İzlemek: Barbie Filmi Örneği(2024) Akgün, Ahmet Can; Emecen, MerveGünümüzün değişen siyasal konjonktürü ve teknolojinin hızı uluslararası ilişkilerin yapısını da değiştirmiştir. Bunun yanı sıra geleneksel dönemden post-truth döneme geçiş süreci sert gücün yerine yumuşak gücün öneminin kavranması kamu diplomasisi yaklaşımını alan yazının ilgi odağı haline getirmiştir. Kamu diplomasisi ülkelerin marka (bilinen, beğenilen, ilgiyle takip edilen) haline gelebilmek adına dış siyasal uyguladığı veya uygulamayı planladığı stratejik temelli yaklaşımlar olarak değerlendirmek mümkündür. Kamu diplomasisi yaklaşımında hükûmet ve hükûmet dışı aktörlerin gerçekleştirdikleri eylem ve stratejiler öne çıkmaktadır. Kamu diplomasisi yaklaşımı tek taraflı iletişimden simetrik iletişime kadar pek çok şekilde gerçekleştirilmektedir Kamu diplomasisi farklı iletişim kanalları aracılığıyla hedef kitleyi en kısa sürede etkilemek amacıyla hükümet ve hükümet dışı aktörler tarafından yürütülmektedir. Özellikle uluslararası ilişkilerin değişen yapısı ve kültürlerarası etkileşimin artması birden fazla aktörün dış siyasal alanda aktif olarak görev almasını sağlamıştır. Günümüzde ülkeler kamu diplomasisi yaklaşımlarında kültür ve kültürel üretimleri ile ön plana çıkmaktadır. Özellikle popüler kültürel üretimler aracılığıyla dış siyasal alanda kültürel kodlar yansıtılmakta, ideolojiler aktarılma, fantazm ögeler ile büyülü bir atmosfer oluşturulmaya çalışılmaktadır. Aynı zamanda günümüzün “Gözetleyen ve Gözetlenen Toplum’’, “McDonaldlaşan Toplum’’, “Bireyselleşen Toplum’’ ve “Gösteri Toplumu’’ gibi tartışmalar içerisinde ele alındığı post-truth çağda sinema ülkelerin dış siyasal alanda en önemli etkileşim araçlarından biri haline gelmiştir. Çalışma post-truth kavramının; siyasal alana özgü popüler kullanımını dışında ele alması bakımından önem taşımaktadır. Özellikle alanyazında yapılan ön değerlendirmede sosyal medya ve dezenformasyon, yalan haber, hakikatın yitimi özelinde çalışmalar popülerdir. Bu amaçla çalışma post-truth kavramını gerçek üstü ve dramaturjik yaklaşım gibi yakın kavramlarla ele alması bakımından önem taşımaktadır. Bu amaçla çalışmada amaçlı örneklem bağlamında ele alınan son dönemin popüler sinema filmlerinden biri olan Barbie (2023) filmi örneği incelenmiştir. Araştırmada betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, filmde gerçek dışı görünümler, hakikatin yitiminin sunumu, Barbieleşen toplum ve gösteriş temelli gerçeklik arayışı, metanın artan önemi ve gerçek dışı toplumsal yaşam cazip hale getirilerek omniptikon düzenin kabul gördüğü sonucuna varılmıştır.