Yazar "Baturalp, Ebrar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital pazarlamada netandaşlık kavramı ve satın alma karar süreçleri(İstanbul Esenyurt Üniversitesi, 2022) Baturalp, Ebrar; Çelik Sütiçer, Meysure EvrenNetandaşlık kavramı online pazarlamada önemli bir yer tutan ve mühim bir tüketici kitlesini ifade eden gençler, kadınlar dışında online pazarlamada ayrı bir grup olarak yer almaktadır. Günümüz teknoloji çağının en etkili kategorisi olarak online pazarlamada önemli bir yer tutmaktadır. Netandaşlar teknolojiyi aktif olarak kullanan birbiriyle bağlantı kurup sohbet eden, iletişim kuran en önemli sosyal bağlayıcılardır. Bu nedene bağlı olarak markalar için en önemli gelişim etkenidir. Dijital pazarlamada netandaşlık kavramı ve satın alma karar süreçlerinde netandaşların internet alıverişine ilişkin tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmaya; 174'ü kadın 183'ü erkek 3'ü belirtmemiş olmak üzere internet üzerinden alışveriş yapan 360 kişi gönüllü olarak katılım sağlamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Cengiz ve Şekerkaya (2010:38) ve Omarli ve Parıltı (2017:96) tarafından yapılan çalışmalarda kullanılan sorulardan yararlanılarak internetten alışverişe yönelik satın alma karar süreçleri ölçülmek üzere hazırlanmıştır. Katılımcılara Google formlar aracılığı ile ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 26 programından yararlanılmıştır. Web sitesi üzerinden alışveriş yapan katılımcıların demografik özellikleri tablo halinde sunulmuştur. Katılımcıların uygulanan ankete verdikleri yanıtlarına ilişkin dağılımlar tablo halinde sunularak yorumlanmıştır. Web sitesi üzerinden alışveriş yapan katılımcıların demografik özellikleri ile satın alma karar süreçlerinin incelenmesi amacıyla hazırlanan anket maddeleri arasında ilişkinin incelenmesinde ki-kare testinden yararlanılmıştır. Dijital pazarlamada netandaşlık kavramı ve satın alma karar süreçlerinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada sonuç olarak; Kadın katılımcıların %52,3'ü sosyal medyadan ürün araştırması yaptığı, Erkek katılımcıların %54,1'i internet olmasaydı ürün ve hizmetlere bu kolay ulaşamayacaklarına katılım sağlamaları, aylık limiti 300 TL ve altı olan katılımcıların %54,4'ü, 301-1000 TL olan katılımcıların %81,8'i, 1001-2500 TL olan katılımcıların %58,6'sı satın aldıkları ürünle ilgili sosyal medyadaki yorumlara bakmaktalarken; aylık limiti 2501 TL ve üzeri olan katılımcılar %51,3'ünün kararsız kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.