Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ay, Serap Mungan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Pazarlama İletişimi Bağlamında Türkiye Ulusal Futbol Liginin Stratejik Marka Kimliğine Genel Bir Bakış
    (İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, 2019) Akpınar, Habib Mehmet; Ay, Serap Mungan
    DOI: 10.5152/rss.2019.0007 Marka kimliği algılamaları günümüz tüketicilerin zihnindeki konumlar açısından önem arz etmektedir. Spor pazarlamasındaki marka kimliği algılamaları yoğun tüketici ilgisi olan pazarlar açısından potansiyel taşımaktadır. Bu çalışmada Türkiye Ulusal Futbol Süper Ligi bağlamında marka kimliği algılamaları bağlam olarak belirlenmiş ve bu algılamaların çeşitli özelliklere göre farklılık göstermesini araştırmak hedeflenmiştir. Söz konusu çalışmada kolayda örneklem yöntemiyle veri toplanmış ve 121’i kadın 279’u erkek olmak üzere 400 katılımcıya ulaşılmıştır. Tarama modeli kullanılan araştırmada örneklem kitlesinde Fenerbahçe, Beşiktaş, Galatasaray ve Trabzonspor taraftarları yer almaktadır. Verilerin analizinde faktör analizi, ANOVA ve t-testleri kullanılmış olup, öncelikle Türkiye Ulusal Futbol Süper Ligi’ndeki marka kimliği boyutları olarak dürüst-yetenekli, coşku ve seçkin boyutlarına ulaşılmıştır. Farklılıklar bağlamında demografik özelliklerden yaş grupları ve gelir grupları açısından istatistiksel olarak anlamlı sonuçları elde edilmiştir. Çalışma bulguları marka kimliği ve spor pazarlaması açısından teorik açıdan güncel bir bağlam ele almakla beraber, sektörel bilgi açısından yol gösterici özellik taşımaktadır. Cite this article as: Akpınar HM, Mungan Ay S. The Overview of Strategic Brand Identity: Turkey’s National Footbal League in The Context of Marketing Communications. Research in Sports Science 2019; 9(2); 40-4.

| İstanbul Esenyurt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Zafer Mahallesi, Adile Naşit Bulvarı, No:1, Esenyurt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim