Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aktas, Nilufer Kart" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Çocuklarda çevre okuryazarlığı analizi
    (2023) Aktas, Nilufer Kart; Çınar, Hande Sanem
    Çevre, çocukların yaratıcılığında ve gelişiminde olumlu katkılar sağlamasının yanında onlara eğlence dolu bir ortam oluşturması ile çocuklara çevreye sahip çıkmanın heyecanını ve sorumluluğunu yaşatır. Çevre okuryazarlığı, çevrenin korunması ve çocuğun gelişiminde oldukça önemli bir konudur. Doğa temelli okulların çoğalması bu kapsamda iyi bir örnektir. Ancak her birey bu kapsamda eğitim almamaktadır. Bu çalışmada amaç çocukların doğa ile iç içe oldukları bir ortamda oynarken çevre okuryazarlığı bileşenleri olarak kabul edilen çevre bilgisi, çevreye ait sorunlar, bu sorunlara aranan çözüm yolları, doğa hakkındaki bilgileri, çevreye yönelik tutumları, çevre sorunlarından kaynaklanan korkuları, huzursuzlukları, değer yargıları ve çevre sorunlarının çözümüne hazır olma gibi davranışlara verdiği tepkileri, alanda gözlemlenen fiziksel davranışları, çocukların oyunu için bulundukları ortamda mekân ve donatı sağlayan unsurlarını nasıl değerlendirdiklerinin ölçülmesidir. Bu kapsamda, İstanbul’un en önemli parklarından biri olan doğal zenginliği ve içinde birçok farklı çocuk oyun alanları barındıran Emirgan Parkı örnek alan seçilmiştir. Emirgan Parkı’nda çocuklarla anket çalışması yapılmıştır. Yanıt veren kişilerin rasgele seçildiği ve karşılıklı görüşme tekniği ile yürütülen anket çalışmasında, örneklem büyüklüğü 100 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda çevre okuryazarlığının artması için çevreyi bütün yönleriyle algılama ve düşünce geliştirme gibi alışkanlıklar kazandırmanın öneminin büyük olduğu, çocukların deneyim kazanması için okulların yanında farklı eğitim ortamları ve yöntemlerinin kullanılmasının yararlı olacağı saptanmıştır.

| İstanbul Esenyurt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Zafer Mahallesi, Adile Naşit Bulvarı, No:1, Esenyurt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim