Yazar "Şahin, Nilhan Töyer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe THE IDENTIFICATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN HEMODIALYSIS PATIENTS’ HOPELESSNESS AND DAILY LIFE ACTIVITIES(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2023) Şahin, Nilhan Töyer; Çıtlık Sarıtaş, SeyhanAim: This research aims to identify the relationship between hemodialysis patients’ hopelessness and dependence on another person in daily life activities. Method: Relational descriptive research; 301 patients who applied to the Nephrology Clinic of the University Hospital and underwent hemodialysis were completed. "Descriptive Characteristics Form, Beck Hopelessness Scale and Katz Daily Living Activity Scale" were used to classify the data. Result: The average Beck Hopelessness Scale scores of the participating patients was 10.38 ± 5.92. When the BUS score averages and descriptive characteristics (age, marital status, educational status, employment status, income status, presence of chronic disease, duration of dialysis) were compared, statistically significant differences were detected (pÖğe Üniversite Öğrencilerinde Covid-19 Aşı Okuryazarlığının Aşılanma Üzerine Etkisinin İncelenmesi(Selcuk University, 2022) Şahin, Nilhan Töyer; Öz, TuğbaAmaç: Bu çalışma üniversite öğrencilerin Covid-19 aşı okuryazarlığının aşılamaya etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu çalışma Kasım 2021 ile Ocak 2022 tarihleri arasında İstanbul'da bir üniversitede ön lisans öğrenimi gören 336 öğrenci ile on-line olarak gerçekleştirildi. Tanımlayıcı Bilgi Formu ve Covid-19 Aşı Okuryazarlığı Ölçekleri ile toplanan veriler, Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 20.0 Programı ile analiz edildi.Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %69' u kadın, %31'i erkektir. Aşı okur yazarlığı ölçeğinin; fonksiyonel beceriler alt boyutu skorları 4-16 aralığında değişmekte olup ortalaması 10,78, iletişimsel-eleştirel beceriler alt boyutu ise 8-32 aralığında değişmekte olup ortalaması 21,11’dir. Aşı okuryazarlığı ölçeğinin demografik bilgilere göre değişimi incelendiğinde fonksiyonel beceriler alt boyutunda yaşa göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği (p<0,05), saptanmıştır. İletişimsel-eleştirel beceriler alt boyutu da demografik bilgilere göre anlamlı düzeyde farklılık göstermemektedir (p>0,05). Fonksiyonel beceriler alt boyutunun yaş gruplarına göre değişimi incelendiğinde farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını tespit etmek için yapılan Tukey testi sonuçlarına göre; 24 yaş ve üzeri kişilerin fonksiyonel beceri düzeyi diğer yaş gruplarından anlamlı derecede daha büyüktür. Aşı kullanma ölçeği alt boyutlarından fonksiyonel beceri alt boyutu ölçeğinin toplu taşıma kullanma durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği görülmüştür. Toplu taşıma kullananların fonksiyonel beceri düzeyi toplu taşıma kullanmayanlardan anlamlı derecede daha yüksektir.Uygulamada Kullanım: Çalışmaya dâhil edilen öğrencilerin aşılanma oranı %94,9 olup, yüz güldürücü bir sonuca ulaşılmıştır. Toplumun her kesiminde öncelikle sağlık okuryazarlığının daha sonra aşı okuryazarlığının geliştirilmesi ve aşı karşıtlığının önüne geçilmesi önerilerek hedeflenen aşı oranlarına ulaşılması beklenmektedir.