Yazar "Çevrimkaya, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe COVID-19 İle İlgili Ölüm Kaygısının Seyahat Davranışına Etkisi(2020) Şengel, Ümit; Işkın, Merve; Genç, Gökhan; Çevrimkaya, MustafaDünya 2020 yılının ilk ayları itibariyle daha önce benzeri görülmemiş bir krizle karşı karşıya kalmıştır. 2019 yılının sonlarında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan yeni tip Koronavirüs (COVID-19) 2020 yılının ilk çeyreği itibariyle nerdeyse bütün dünyada bir küresel salgın haline gelmiştir. Geçmişte küresel salgın örnekleri olsa da, ulaştırma teknolojisinde yaşanan gelişmeler ve insan haraketliliğinin geldiği nokta salgının çok kısa bir sürede çok geniş bir alana yayılmasına neden olmuştur. Yayılma hızı ve sebep olduğu ölümler nedeniyle birçok ülke COVID-19 ile mücadele için bazı önlemler almaya başlamıştır. Yaşanan bütün bu gelişmeler insanları zihinsel ve fiziksel anlamda olumsuz olarak etkilemiş ve davranış kalıplarında değişikliklere neden olmuştur. Bu çalışmada pandemiyle ilgili ölüm kaygısının seyahat etme niyeti ve destinasyon ziyaret niyetine etkisinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Özellikle seyahat olgusu ile pandeminin yayılması arasındaki ilişki ve pandemi nedeniyle uygulanan seyahat kısıtlamalarının insanların seyahat ve turizmle ilgili davranış biçimlerini değiştirdiği düşünülmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre pandemiyle ilgili ölüm kaygısı seyahat ve destinasyon ziyaret niyetlerini etkilemektedir.Öğe The Effects of Novel Coronavirus (COVID-19) on Hospitality Industry: A Case Study(2020) Şengel, Ümit; Çevrimkaya, Mustafa; Zengin, Prof. Dr. Burhanettin; Sarıışık, Mehmet; Işkın, MerveThis study aims to investigate the effects of the coronavirus epidemic on hospitality industry. Inthe study, evaluations were made by taking into consideration both the guest statistics and theopinions of the managers of the business. The analysis was done with the help of Excel andMAXQDA programs. As a result of the analysis, serious decreases were observed in both thegroup and individual sales in the overnight stay, income, incoming guests and occupancy rates ofthe business after the outbreak of the epidemic. The epidemic also affected the business in theshort term in terms of crisis management and psychology. This study is one of the field studiesshowing the repercussions of the coronavirus on tourism with the help of data. It also provides aninsight into how hospitality businesses are acting in such a crisis situation. Therefore, the work isconsidered to have an important place in the literature.