Migırdiç Zenginkuzucu, Dikran2025-03-262025-03-2620192148-029X10.11611/yead.495633https://doi.org/10.11611/yead.495633https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/406167https://hdl.handle.net/20.500.14704/655Son otuz yılda, bir yandan gözlenen teknolojik, iletişimsel ve bilimsel yenilikler diğer yandan dünyanın karşılaştığı yeni sorunlar ile uluslararası toplumun duyarlılıkları küresel sürdürülebilirlik sorunları dünya gündemine taşımıştır. 2000 yılında kurulan BM Global Compact programı başta şirketler olmak üzere toplumsal ve ekonomik gelişmede rol alan ulusal ve uluslararası oluşumların sürdürülebilirlik ilke ve amaçlarına uyum için gönüllü adımlar atmasını isteyen ve düzenli raporlamalarına dayalı bir küresel ağ oluşturmaktadır. Bu çalışma BM sürdürülebilirlik programına Türkiye’den katılan firmaların güdülerini anlamaya yöneliktir ve bu alanda çalışmalara bir giriş olma amacı taşımaktadır. Bu araştırma sekiz firma ile derinlemesine yüz yüze görüşme ve internet üzerinden anket yöntemleri ile yürütülmüştür. Bulgular Türkiye’deki firmaların stratejik bilinç, stratejik yönlendirme ve strateji oluşturma aşamalarında sürdürülebilirlik anlayışına sahip olduklarını ancak strateji uygulama ve içselleştirme ile raporlama ve iletişim süreçlerinde eksik kaldığı şeklinde değerlendirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeSÜRDÜRÜLEBİLİRLİK STRATEJİLERİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’DE BİRLEŞMİŞMİLLETLER GLOBAL COMPACT PROGRAMI KATILIMCISI FİRMALAR ÜZERİNEBİR İNCELEMEArticle200318140616717