Alabay, ErhanSeven, Zeynep DenizAkçay, Çağla ElifBaşkurt, Abdurrahman2025-03-262025-03-2620192148-894010.30900/kafkasegt.571869https://doi.org/10.30900/kafkasegt.571869https://hdl.handle.net/20.500.14704/296Bu araştırma, sosyal beceriler ve problem davranışlarla altı yaş okul öncesi çocuklarının demografik özellikleri arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul Başakşehir Merkez ilçedeki 6 yaş grubu okul öncesi sınıfları; örneklemini ise Başakşehir İlçesinde bulunan 10 okuldan birer sınıf alınarak toplam 234 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak Sosyal Beceri Değerlendirme Sistemi Temel Eğitim Bölümü Öğretmen Formu (SBDS/TE-ÖF) kullanılmıştır. Araştırmanın çözümlenmesinde yüzde (%), frekans (f), Tek Faktörlü ANOVA ve Aritmetik Ortalama istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; cinsiyet ve sosyo-ekonomik düzeyin sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar göstermiştir. Sosyo-ekonomik düzey ve baba öğrenim durumunun ise davranış problemleri ile arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal BeceriİşbirliğiÖz-kontroliçselleşmiş davranışdışsallaşmış davranışOkul Öncesi 6 Yaş Çocuklarının Bazı Demografik Özelliklerinin Sosyal Beceri Ve Problem Davranışlarına Etkisinin İncelenmesiReview Article501356