Güregen, Esra PelinÖztürk, Hacer SenaYiğit, Baran Cem2025-03-262025-03-2620212757-72522757-7244https://hdl.handle.net/20.500.14704/386Ulusal sınırlarla ayrıştırdığımız ve özelleştirdiğimiz dünyamızın holistik yapısını insanlara hatırlatan; sınır, dil, din ve gelişmişlik gibi kültürel ve sosyo-ekonomik tasniflerden bağımsız olarak yayılan koronavirüs, 2019’un sonundan günümüze tüm dünyanın ortak gündemini ve krizini oluşturmaktadır. Yerel sınırları yadsıyan bu virüse karşı ülkemizin, ulusal ve diplomatik iletişim aktörü olan Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, global, eşzamanlı bir iletişime olanak sağlayan bir sosyal paylaşım ağını tercih etmiştir; Twitter’ı. Bakan Koca’nın ana aktörü olduğu pandemi iletişim sürecinin temel kanalı olarak Twitter’ı ataması ve paylaşılan tweetlerin hem ulusal halkla ilişkiler süreci adına hem de diplomatik iletişim süreci adına bir değer taşıması çalışmanın odak noktasını oluşturmaktadır. Konu dijital diplomasi referansı ile ele alınmış ve geçmişten günümüze tartışılan halkla ilişkiler ve diplomasi disiplinlerinin benzerliği dijital diplomasi kapsamında incelenmiştir. Araştırma kısmında Bakan Koca’nın resmi Twitter profili ve tweetleri hem diplomatik hem de ulusal halkla ilişkiler süreci adına değer taşıma gayesi ile, iki disiplini de kapsayan Kamuyu Bilgilendirme Modeli çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma, Türkiye’de ilk Koronavirüs vakasının görüldüğü mart ayından, hayatın yeni normale döndüğü haziran ayına kadarki süreci kapsamış ve bu süreçte tweetler hem di?plomati?k değerleri? üzeri?nden okunmaya çalışılmış hem de değerlendirme kategorileri bağlamında tasniflenmiştir. Bu bağlamda tweetlerin etkileşim verileri üzerinden etkililiği de anlaşılmaya çalışılmıştır. İçerik analizi yöntemi ile tasniflenen tweetlerin hem iç hem halkla ilişkiler hem de diplomatik hedefleri olduğu sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDijital DiplomasiKamusal İşlerKamu Bilgilendirme ModelİKoronavirüsHalkla İlişkilerHALKLA İLİŞKİLER VE DİPLOMASİ AYRIMININ MUĞLAKLAŞMASI: SAĞLIK BAKANI FAHRETTİN KOCA’NIN TWITTER HESABI İNCELEMESİReview Article418238313