Bozbay, ZehraGürşen, Aylin EcemAkpınar, Habib MehmetKomitoğlu Yaman, Özlem2025-03-262025-03-2620191305-24112548-124X10.16878/gsuilet.509226https://doi.org/10.16878/gsuilet.509226https://hdl.handle.net/20.500.14704/258Cinsiyet eşitliğine vurgu yapan ve son dönemde sayısı artan “kadın gücü” temalı reklamlar literatürde Fransızca kadın (femme) ve İngilizce reklam (advertising) kelimelerinin birleştirilmesiyle “femvertising” kavramı olarak ifade edilmektedir. Kadın temalı reklamlar, kadın gücüne vurgu yapan reklamlardır. Bu reklamları küreselleşme ve kadının toplum içindeki rolünün değişmesinin bir ürünü olarak değerlendirmek mümkündür. Bu çalışmada, söz konusu reklamlara yönelik tüketici algılarının ve bu algıların cinsiyete göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 15 kişi ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiş, soru formundan elde edilen veri betimsel içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuçta, kadın ve erkek tüketicilerin söz konusu reklamlara bakışının genellikle farklı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra, kadın temalı reklamların sınırlı bir ürün grubuna uygulanabileceği ve reklamlardaki kadın imajının ülkemizin çok sınırlı bir bölümünü temsil ettiği ya da edebileceği bulunmuştur. Ancak, hedef pazarına uygun olduğu, reklamlara sosyal bir misyon yüklenemeyeceği yine de farkındalığı arttırması yönüyle olumlu karşılanabileceği çalışmanın bulguları arasındadır. Tüketicilerin bu çalışmalara girişen işletmelerden somut bir takım faydalar da beklediği ve söz konusu reklamlardaki ticari kaygının yadsınamazlığı reklamlardaki bu eğilimin gelip geçici bir moda olarak algılandığı bulgularına da ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessReklamKadın Temalı ReklamcılıkKalitatif AraştırmaDerinlemesine GörüşmeTüketicilerin Kadın Temalı Reklamcılık (Femvertising) Uygulamalarına İlişkin Değerlendirmeleri: Kalitatif Bir AraştırmaReview Article19031169